عکس صفحه اصلی

توضیحات جامع

هنگامی که قصد راه اندازی یک کسب و کار، یا توسعه آن را دارید، به صورت حتم نیاز دارید تا برای آن «طرح کسب و کار» تدوین نمایید. طرح کسب و کار یک برنامه همه جانبه برای آغاز یا گسترس کسب و کار است که ابعاد مختلف کسب و کار از قبیل، مالی، بازاریابی، نیروی انسانی، فنی و تکنولوژی و ... را در بر می‌گیرد. در دنیای تجارت امروز داشتن یک BP مناسب برای گرفتن وام، اخذ سرمایه، گرفتن مجوزهای لازم، پذیرش در مجموعه‌های حرفه‌ای و .... یک پیش‌نیاز بدیهی است، هر چه BP حرفه‌ای تر تنظیم شده باشد احتمال موفقیت در موارد بالا بیش‌تر می‌شود.

پیچیدگی­های بازارسازی و ابهام­ در تعیین عناصر مختلف بازار (قیمت، توزیع، تخفیف و ...)، ریسکهای مربوط به تولید محصولات جدید، ارايه خدمات نوين و متفاوت، ثبت و حفاظت از ايده و ابتكار، حساب کردن هزینه ها و درآمدها که گاهی بیش از دویست درصد احتمال تغییر در رقمها هست و سرو کار با آدمهايي هم كه به عنوان شريك يا سرمايه گذار با آنها سر و كار داريم و معمولاً نخبه، خبره و صاحب سبك هستند و معمولاً نيازمند "مديريت بر مديريت ناپذير" و ..... هستند از جمله ضرورت های برگزاری این کارگاه میباشد. در طی کارگاه به دنبال این هستیم که برای مدیریت این پیچیدگیها برنامه­ ريزي كنيم. همينطور تكليف طرح ها را با پنج حوزه "بازار و مشتریان"، "فنی و حفاظت از ايده"، "مالی و تامین منابع"، "مديريت نیروهای تخصصی و تیم مدیریتی"و "استراتژيهاي اختصاصي طرح" روشن كنيم. این دوره، فنون و روشهاي برآورد و تدوين چنين طرحي را آموزش میدهد و ريزه كاريها و روشهاي تكميل و توسعه طرح را تبيين مي كند و مهارت تدوين بخشهاي مالي طرح با نرم افزار Excel را نيز به اشتراك مي گذارد.

BP به یک عنوان نقشه راه برای شخص کارآفرین از آغاز تا موفقیت کسب و کار او را همراهی می‌کند و به نوعی راهنمای شخصی کارآفرین است.


مخاطبین دوره


  • مدیران و فعالین اقتصادی
  • افرادی که قصد تاسیس کسب و کار دارند یا می‌خواهند یک کسب و کار موجود را گسترش دهند.
  • کارشناسان و متخصصان حوزه مالی و امور بانکی‌ و سرمایه‌گذاری

 گزیده ای از محتویات دوره


  • مقدمه و تشریح اهداف کارگاه
  • آشنایی با انواع ابزارهای برنامه­ ریزی سازمانی و شرکتی(SP, BC, BP, SF, BMو ... و تفاوت و کارکرد هر یک)
  • طرح کسب و کار چیست، به چه کار می­آید و ضرورت آن چیست؟
  • معرفی کاربردی اجزاء، ارکان و ساختار مختلف طرح از جمله:
  1. خلاصه اجرایی، خلاصه­ ای از رویای شیرین کارآفرینانه
  2. کیستید و چیستید؟ توصیف کسب و کار، چشم­ انداز و ارزشهای حرفه ­ای
  3. برنامه­ برای مشتریان و نقشه برای رقبا (4P بازاریابی محصول و 7p بازاریابی خدمات)
  4. نحوه درج دارائيهاي فكري و ثبت ايده و طرح
  5. چقدر تولید می کنید و کِی؟ نوآوری های ارزشمند محصول یا خدمت شما چیست؟
  6. چقدر پول می خواهید و کِی؟ چقدر درآمد خواهید داشت و کِی؟
  7. کارنامه مالی اعمال خود را پیش بینی کنید. (سود،بازگشت سرمایه، نرخ بازگشت) و. ..
  8. تحليل حساسيت و شاخصهاي موثر بر طرحهاي مختلف در ايران
  9. تحلیلSWOTو سناريوها و احتمالات در طرحهاي پر ريسك و ابهام
  10. برنامه توسعه کسب و کار؛
  • معرفی نرم افزار Business Plan Pro و نحوه استفاده از Excel در محاسبات مالی و شاخصها ( نقطه سربسر، بازگشت سرمایه، NPV، IRR و ...)؛
  • نمایش فیلمها و تصاویر مرتبط و معرفي منابع، کتابها و سايتهاي مفيد فارسي و انگليسي؛
  • جمع­ بندی نكات خاص BP در فضای ایران و حوزه ­های خاص صنعتی و خدماتی
  • تمرین عملی تدوبن BP


 نگاهی یه اهداف دوره


اهداف نگرشی کارگاه(Attitude): توسعه بینش کارآفرینانه از طریق آشنایی با مثالها و داستانهای موفقیت و شکست کسب و کارهای ايراني و گسترش دامنه دید در خصوص کاربردها و کارکردهای برنامه ریزی و طرح کسب و کار


اهداف دانشی کارگاه(Knowledge): آشنایی با استراتژیها و رویکردهای مختلف جهت برنامه ­ریزی تولید، بازار و مالی و انسانی کسب و کارهاي ايراني و نرم افزارهاي مرتبط+ آشنايي با نمونه­اي جامع از طرح كسب و كار در ايران


اهداف مهارتی کارگاه(Skill): تقویت توانایی مستندسازی اهداف و برنامه­ها از طریق روش تدوین گام به گام برنامه و حرکت مداوم از جزء به کل و از کل به جزء + استفاده از بخشهاي مالي نرم افزار Excel 



 مدت دوره
 8 ساعت
 هزینه دوره
 198.000 تومان


مطالب مرتبط