عکس صفحه اصلی

توضیحات جامع

معرفی دورهMBA

در دوره MBA، دانش و مهارت لازم در حوزه های مدیریت و کسب و کار در حوزه های مهارت های فنی، ادراکی و انسانی آموزش داده خواهد شد. حضور مدیرانی که تجربه کار مدیریتی دارند، می تواند فرصت یادگیری جمعی برای کلیه مخاطبین دوره را فراهم سازد.

مدیران کسب و کار که قصد گذراندن یک دوره جامع مدیریت را دارند.

صاحبان کسب و کار که به دنبال ارائه محصولات جدید، توسعه بازار و گسترش فعالیت می باشند.

مدیران و کارشناسان حوزه های فروش، بازاریابی، برند و علاقه مندان به این حوزه

شرکت کنندگان پس از اتمام دوره و اخذ حد نصاب نمره قبولی موفق به اخذ گواهینامه کاربردی مهارتی  MBA (مدیریت اجرایی) خواهند شد.

یکی از رشته های پررونق و رو به رشد در سالهای اخیر در جهان که به تازگی در ایران نیز مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است رشته مدیریت پیشرفته کسب و کار یا همان MBA است. اما بسیاری از علاقه مندان به این رشته با محتوا و فواید این رشته آشنا نیستند. مهمترین مسئله ای که پیش از شرکت در دوره MBA باید با آن آشنا شوید مهارت هایی است که با گذراندن دوره MBA به دست می آورید. در ادامه مهمترین مهارت هایی که با گذراندن MBA به دست می آورید به طور مفصل توضیح داده شده اند.

                                                                 

ارتباطات فردی قوی

داشتن مهارت های کلامی و ارتباطی قوی برای رهبران و مدیران امروزی بسیار مفید و ضروری است. توانایی برقراری ارتباط با زیردستان، کارمندان و همکاران در دیگر دپارتمان ها چه به صورت مکتوب و چه به صورت کلامی، ارتباط با شرکای تجاری و و مشتریان از جمله اصلی ترین مهارت هایی است که شما در طی دوره تحصیل MBA خود به دست می آورید.

در حالی که تحصیلات آکادمیک تاثیر چندانی روی مهارت های ارتباطی شما نمی گذارند، به واسطه ارائه های متعدد، کار تیمی پرتعداد و تعامل با دیگر دانش پژوهان در طی دوره MBA، مهارت های کلامی و ارتباطی شما ارتقای چشم گیری پیدا می کند. توانایی پربارتر کردن مطلب، غنی تر کردن محتوای کلام و بیان ایده ها به زبانی شیواتر می تواند شما را در پیشبرد اهدافتان یاری کند.

تقویت مهارت ارتباط با دیگران نه تنها در حوزه کسب و کار و تجارت برای محصل مفید است بلکه در زندگی شخصی او نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت. آموختن مهارت ارتباط اجتماعی دستاورد با ارزشی است که در طول دوره های تحصیل آکادمیک نصیب دانشجو نمی شود اما با گذراندن دوره های مهارتی می توانید به خوبی مهارت های فردی خود را توسعه دهید.

                                                                 

کار تیمی

ممکن نیست بتوانید با کار فردی یک کسب و کار موفق را اداره کنید. هیچ کسی را نمیتوان یافت که تمامی مهارت ها و علوم را در چنته داشته باشد و خود بتواند تمام امور را به درستی پیش ببرد. در واقع راز موفقیت در کسب و کار انجام کار به صورت گروهی و استفاده کردن از مهارت ها و توانایی های دیگران برای پیشبرد اهداف سازمان است. طی دوره MBA شما می آموزید چگونه با افرادی با زمینه های کاری مختلف و توانایی های متفاوت از خودتان تعامل کنید، با آنها تقسیم کار کنید و با همراهی آنها کاری بزرگ که خود به تنهایی قادر به انجام آن نبودید را به نتیجه برسانید. انجام کار گروهی در طول دوره تحصیل MBA دانشجو را برای تقسیم کار در دوران مدیریت کسب و کار آماده می کند.

مدیران امروزی به جای آنکه مجبور باشند تمام امور را خودشان انجام دهند سعی دارند کار سازمان را در قالب کار تیمی انجام دهند. مهارت تقسیم کار و هماهنگی بین اعضای گروه برای بهبود عملکرد تیم ، مهارتی است که در طول دوران شرکت در دورهMBAبه صورت عملی به شما آموزش داده می شود.

به تنهایی شما یک قطره هستید، با همراهی دیگران تبدیل به یک اقیانوس می شوید.

                                                                   

مهارت رهبری

مدیریت و رهبری یک سازمان دو مقوله متفاوت است. دستیابی به اهداف هرکدام نیز با استفاده از ابزارها و روش های متفاوتی میسر خواهد بود. رهبر یک سازمان با استفاده از قدرت نفوذ خود در دیگران و شناختی که از عوامل موثر بر انگیزش کارکنان دارد؛ به خوبی به کارکنان انگیزه می دهد، انها را با سازمان همراه می کند و با توانایی رهبری خود آنها را در راستای اهداف سازمان قرار می دهد. فارغ التحصیلان MBA علاوه بر کسب مهارت در رهبری افراد می توانند با استفاده از مهارت های مدیریتی خود فرآیندهای کاری سازمان را اصلاح کنند و از توانایی دیگران در انجام کارها برای پیش بردن کار سازمان استفاده کنند. دانستن تفاوت های بین مدیریت و رهبری و انتخاب بین هر کدام در زمان خاص، تمرین مهارت های مدیریت در دوران مهارت آموزی باعث می شود فارغ التحصیلانMBAاز توانایی بالقوه بالایی برای مدیریت سازمان برخوردار باشند.

یک مدیر می گوید برو اما یک رهبر می گوید بیا با هم برویم


                                                                           

مذاکره موثر و اصولی

انسان بالذاته موجودی اجتماعی است. چه در عرصه زندگی شخصی و چه در زندگی کاری و کسب و کار روزانه در زمینه های مختلفی با دیگر افراد تعامل و مذاکره می کند. امروزه بازار کار نیازمند این است که شما علاوه برداشتن مزیت رقابتی و داشتن یک محصول موفق، بتوانید به خوبی با دیگر فعالان عرصه کسب و کار از جمله تامین کنندگان، مشتریان، نمایندگان سازمان های دولتی و حتی رقبا، صحبت و مذاکره کنید. بدون داشتن توانایی مذاکره شما قادر نخواهید بود محصول خود را به دیگر شرکت ها عرضه کنید، نمی توانید آنها را برای همکاری مجاب کنید و در جلب نظر تامین کنندگان نیز موفق نخواهید بود.

حضور موفق در بازار کار امروزی نیازمند این است که شما علاوه بر یک مدیر موفق، یک مذاکره کننده توانمند باشید. به جرات می توان گفت یک مدیر اگر یک مذاکره کننده موفق نباشد لاجرم شکست خواهد خورد. مهارت های مذاکره علاوه بر تسهیل مسیر شما برای رسیدن به اهداف کسب و کار در زندگی روزمره شما نیز بسیار مفید خواهد بود.

بر خلاف تصور بسیاری از مردم قدرت در مذاکره یک ویژگی ذاتی نیست بلکه یک مهارت با پایه ها و اصول علمی است. کسب مهارت های مذاکره و تسلط بر اصول و فنون مذاکره در حین دوره MBA از شما یک مذاکره کننده قوی تر خواهد ساخت، مهارتی فوق العاده موثر و ضروری که هم در عرصه کار و تجارت برای شما مفید است هم در تمام عرصه های زندگی شخصی می تواند به شما کمک کند.فراگیری اصول مذاکره علمی باعث می شود فارغ التحصیلان مدارس کسب و کار بتوانند در جلب نظر دیگران، دستیابی به قراردادهای بهتر، متقاعد کردن مدیران و…موفق عمل کنند.

در کسب و کار هم مثل زندگی، به آن چیزی که لیاقتش را دارید نمی رسید،

بلکه به آن چیزی می رسید که برای آن مذاکره کردید.

                                                                               

تفکر استراتژیک

برنامه ریزی بلندمدت برای سازمان، تعیین اهداف و خط مشی ها از جمله عوامل اساسی است که یک سازمان موفق را از یک سازمان ناموفق متمایز می کند. بدون هدف درست یک سازمان شاید بتواند سریع حرکت کند اما این حرکت در راستای درست نخواهد بود. مدیرانی که از مهارت های MBA بهره برده اند با استفاده از شناخت درستی که از مفهوم برنامه ریزی و استراتژی دارند می توانند به سازمان کمک کنند بهترین راهبرد را برای دسترسی به اهدافش انتخاب کند. هماهنگی بین اهداف بخش های مختلف برای ایجاد کمترین تداخل و بیشترین هماهنگی و هم افزایی از دیگر مهارت های اساسی یک مدیر فارغ التحصیل MBA است.


                                                                     

آینده نگری

بازار کسب و کار و تجارت امروزه بیش از پیش ناپایدار و غیر قابل پیش بینی شده است؛ تغییرات گسترده در بازار و حرکات پیش بینی نشده و موثر رقبا و بازیگران عرصه کسب و کار برنامه ریزی و پیش بینی را برای مدیران بسیار سخت کرده است. در این بین مدیران فارغ التحصیل MBA با استفاده از مهارتی که در علم آینده پژوهی به دست آورده اند می توانند رفتار بازیگران بازار و پیامدهای آن را پیش بینی و تحلیل کنند. آنها می توانند روندها و رویدادهای آینده را تحلیل کنند و به سازمان کمک کنند تا در تصمیم گیری برای آینده خود با دقت بهتری عمل کند. شناخت فضای کسب و کار در آینده برای تعیین راهبردهای سازمان بسیار لازم و ضروری است. آینده پژوهی و مهارت تحلیل اتفاقات در آینده از راهبردی ترین مهارت های یک فارغ التحصیل MBA است.


اهداف و مخاطبان دوره

مخاطبان دوره:

- مدیران و کارآفرینان کشور

- مديران ارشد و میانی سازمان ها و شرکت ها

- کارشناسان فعال، با انگیزه و کارآفرین

- فارغ التحصيلان مقاطع کارشناسی ارشد مؤسسات آموزش عالي در رشته هاي مختلف (علوم انساني، فني و مهندسي، علوم پايه، هنر، معماری، پزشکي و غيره)

اهداف دوره:

  • پرورش اساتید برجسته که بتوانند در رشته های مدیریتی مشغول به فعالیت علمی شوند ارائه یک نظام جامع مدیریتی بر پایه آموخته های پیشین و دانش روز مدیریت و توجه به مقتضیات و شرایط محیطی
  • ارتقاء دانش و مهارت‌های مدیریتی شرکت کنندگان
  • آشنایی با آخرین نتایج تحقیقاتی روز دنیا در حوزه‌های مدیریت کسب و کار و توانایی سازگار سازی آن
  • ایجاد توان حل مسائل سازمانی با بهره‌گیری از نظریات علمی مدیریت
  • پرورش و تثبیت دیدگاه آینده نگار با استفاده از ابزارهای آینده پژوهی
  • کسب دانش و اطلاعات تخصصي به روز در حوزه های نوین مدیریت و کسب و کار
  • کسب مهارت اجرایی در حوزه های مدیریتی شامل: مدیریت استراتژیک، مدیریت فروش، کارآفرینی و
  • کسب بينش و نگرش عميق در حوزه کسب و کار جهت راه اندازی کسب و کار جدید و یا توسعه و گسترش کسب و کارهای موجود


شرایط و ضوابط ورود به دوره

-داشتن مدرک کارشناسي از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي معتبر کشور و يا خارج از کشور مورد تأئيد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري

- داشتن حداقل 5 سال سابقه کار برای مقطع فوق دیپلم و 10سال برای مقطع دیپلم

- موفقيت در آزمون ورودی و مصاحبه حضوری


ارزيابي در طی دوره

- در پايان از دروس در تاريخ هاي مشخص شده، از دانشپذيران آزمون به عمل مي آيد که نمره نهایی شامل نمره کتبي و نمره پروژه مي باشد.

- حداقل نمره قبولي در هر درس 14 مي باشد.

- حداکثر میزان غیبت مجاز در هر دوره 3 جلسه برای هر سرفصل می باشد.


 شرایط اخذ گواهینامه پایان دوره

- کسب حداقل نمره 14 از ميانگين دروس ارائه شده در دوره

- ارائه ی پروژه پژوهش محور پاياني (در ترم آخر) با کسب حداقل نمره 16 به همراه تأییدیه اساتید راهنما

- حضور مستمر در دوره (با احتساب میزان غیبت های مجاز)

- رعایت کامل آیین نامه ها و ضوابط دانشگاه و همچنین آیین نامه و ضوابط مربوط به برگزاری دوره که قبلاً به روئیت و تأیید دانشپذیر رسیده است.

- تسويه حساب کامل مالی


مدت زمان

مدت زمان دوره مديريت اجرایی MBA یک سال (12 ماه) به مدت400 ساعت آموزشي می باشد.


زمان تشکیل کلاس ها

  • کد معمولی (سالانه - روزهای اخر هفته)
  • کد فشرده (بیشتر ویژه متقاضیان صنعت و بازرگانی و شاغلین می باشد)
  • کد برون سازمانی ( با توجه به زمان مورد نظر آن سازمان برگزار میگردد)
  • سایر کدها (جهت کسب اطلاع از تاریخ و زمان برگزاری با واحد آموزش تماس بگیرید)

محتوی دوره

دروس در چهار دسته بندی می باشند. که 30 درصد دروس تئوری و 70 درصد بصورت عملی می باشد.

  • دروس اصلی و پایه
  • دروس تخصصی
  • دروس اختیاری
  • سمینار/ پروژه/ کارورزی/ پایان نامه

ثبت نام

مطالب مرتبط